Дистанційне навчання

7 клас


28 травня 2020р.


Перелік творів із зарубіжної літератури 
для обов'язкового прочитання (8 клас) 

  1. В. Вордсворт «До прекрасного»
  2. Біблія. Старий Заповіт. Новий Заповіт
  3. Міфи фіванського, троянського циклу та про аргонавтів
  4. Гомер  «Іліада», «Одіссея»
  5. Давньогрецька лірика. Тіртей, Архілох, Сапфо, Анакреонт
  6. Есхіл «Прометей закутий»
  7. Софокл «Антігона». Стасим «Дивних багато у світі див»
  8. Вергілій «Енеїда»
  9. Горацій  «До Мельпомени»
  10. Овідій  «Метаморфози». Елегія «Зима на чужині»
  11. Лі Бо «Входжу в річку...», «Печаль на яшмовому ґанку», «Вулкан поезії»
  12. Ду Фу “При місяці згадую брата”, “Пісня про хліб і шовк”, “Повертаються дикі гуси”
  13. Лірика Омара Хайяма
  14. «Пісня про Роланда»
  15. Данте «Божественна комедія»
  16. Франческо Петрарка «Книга пісень»
  17. Шекспір «Гамлет»
Література для позакласного читання

  1. Новозавітні притчі
  2. Твори китайських поетів (на вибір учнів)
  3. Вільям Шекспір «Ромео і Джульєтта»
Твори для вивчення напам'ять 

  1. Франческо Петрарка. Із «Книги пісень» (на вибір).
  2. Сонети Шекспіра (на вибір).
  3. Шекспір «Гамлет». Монолог Гамлета



18 травня 2020р.
Шановні учні! 
 Ви виконаєте контрольну роботу №6 
за темою "Сучасна література. Я і світ"
Завдання контрольної роботи будуть розміщенні тут на сайті з 11:00-15:00,
 роботу виконати на подвійному листочку, зробити якісне фото і відправити на пошту kishuk11@gmail.com   в темі листа прописати (прізвище ім'я та клас) 
роботи приймаються до 16:00.



Дякую за роботу!
Людмила Володимирівна












7 травня 2020р.
Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула».
Книзі потрібна дитяча фантазія.
Але ще більше дитячій фантазії потрібна книжка, 
яка допомагає дитині жити та рости. 
Астрід Ліндгрен.

Технічні досягнення XXI століття підштовхують нас до думки,
що нарешті казка стала реальністю. Але казкові події і казкові персонажі,
захоплюючи своєю фантазією, примушують нс також розмірковувати про Добро і Зло,
про їх одвічну боротьбу. Та й сама казка потрібна, щоб люди все ж таки зрозуміли:
у цій боротьбі сторонніх немає, і людство існуватиме доти, допоки Добро перемагає Зло.
Тому навіть наукова фантастика поступилася своєю першістю серед жанрів фантастичної
літератури. Дедалі більше читачів, маленьких і дорослих, починають цікавитися жанром
фентезі. Наріжним каменем цього жанру є здатність людини до необмеженої фантазії,
творення чарівного світу з власною історією, яка обов’язково заснована на вирішенні
моральних проблем.

Ознайомлення з письменницею та її творами
Колись давно, 16 серпня 1934 р. у старій добрій Англії народилась дівчинка.
Її назвали Діана. Батьки дівчинки, Марджорі та Річард Джонси,
були вчителями. Почалася страшна світова війна. Сім’я переїжджала,
ховаючись від бомбардувань. І тільки у 1943 р. оселилися у графстві Ессекс
в місті Такстед. Саме там і минуло дитинство Діани та двох її сестричок:
Урсули та Ізабель. Головним захопленням дівчаток було читання.
Тому після закінчення школи Діана вступає до коледжу св. Анни при
університеті Оксфорд. Там вона вивчила тонкощі рідної англійської мови.
Слухала лекції всесвітньо відомих письменників К. С. Льюїса та
Джона Р. Р. Толкіна. Закінчила навчання у 1956 р., вийшла заміж за
Джона Барроу, який був фахівцем з середньовічної літератури.
В сім’ї народилося трійко синочків: Річард, Майкл та Колін.
Саме для них і почала писати Діана. Перша її книжка з’явилася у 1970 р.,
а загалом у творчому доробку письменниці їх понад 40. Перекладені вони
17-ма мовами. Особливою популярністю користуються цикл
«Світи Крестомансі», роман «Мандрівний замок Хаула» екранізований
2004 року відомим японським режисером аніме Хаяо Міядзакі, і його
своєрідне продовження – історію про літаючий повітряний замок.
У ній ми познайомимося з юнаком Абдулою, який на східному базарі
торгував килимами. А що грошей багато не мав, то й мешкав у своєму
торговельному наметі. Жив, працював. А частіше просто будував повітряні
замки: мріяв про красуню-принцесу та й гадки не мав, що одного дня
справжніми стануть принцеса і батько її султан, маг із пляшки і грізні
демони та багато іншого. Якось йому до рук потрапив справжній
скарб – килим-літак, який переносить його до красуні-принцеси.
Юнак закохується в принцесу, однак його кохану викрадає грізний див,
а на самого Абдуллу починають полювання слуги султана.
Карколомні пригоди Абдулли до останньої сторінки тримають у напрузі.
Усе ніби справжнє – але не зовсім. Адже в цій казці і килим-літак – не килим,
і маг – не маг, та і злодії – радше ангели. Як це може бути? Дуже просто,
якщо за справу береться Діана Вінн Джонс.
А на читачів чекають приємні несподіванки і зустрічі з героями попередньої
книги Діани Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула», зокрема із Софі,
чарівником Хаулом і вогняним демоном Кальцифером.
На жаль, 26 березня 2011 р. Діан Вінн Джонс після тяжкої хвороби не стало.
Але залишилися її книги.

Роман входить до казкового циклу «Замок»: «Мандрівний замок Хаула»,
«Повітряний замок» «Будинок ста доріг» («Будинок з характером»).
Причина створення викладена у присвяті



Інтертекстуальність твору. У тексті казки є посилання на інші відомі твори, зв’язки з ними. Хаул іронізує з черепа, героя п’єси Шекспіра, про бідного Йорика. Відомий вірш Джона Донна стає відьминим закляттям, за ним вибудовується частина сюжету казки. Розширені назви розділів наче запозичені із твору Астрід Ліндгрен з оповідок про Пеппі-Довгупанчоху. Не втрималась авторка від паралелі з «Алісою в країні Чудес», себто одного з персонажів Керолла, Божевільного Капелюшника, порівняння з яким в’їдливо дозволяє собі Хаул на адресу Софі. Образ опудала трохи схожий на героя казки Френка Баума «Чарівник з країни Оз». Книжка також наштовхує на ще одну згадку про «Володара перснів», назвою «Рівенделл».
У романі «Мандрівний Замок Хаула» одночасно співіснують декілька
паралельних світів, у яких вільно рухаються мешканці Мандрівного
Замку чарівника Хаула. За допомогою дверної ручки, яка повертається в
різних напрямках, позначених кольорами, можна швидко переміщатися в
просторово-часових площинах.
Основна дія роману відбувається у місті Маркет-Чіппінгу. Головна героїня
  Софі Хаттер є дуже доброю та працьовитою дівчиною. Після смерті матері
батько одружився вдруге. Але мачуха виявилася доброю жінкою. Фанні
народила в новому шлюбі доньку Марту, яку сестри приймають як рідну
сестру у своє тепле сімейне коло.  Всі  три сестри не ворогують, а дружать
між собою. Після смерті батька Фанні вирішила відправити дівчаток
навчатися різних ремесел: Марту віддали на навчання до чаклунки
АннабельФерфакс, Летті – до кондитерської, а Софі залишилася працювати
в крамниці дамських капелюшків, що утримувала її мачуха Фанні.
Дівчата мусять самі заробляти собі на життя, боротися зі скрутою та
самотністю. І разом з тим довкола них панує чарівна атмосфера.
Господар Мандрівного Замку Хаул створив чимало легенд про себе і свій
будинок. Так , у місті люди вірили, що ніби Хаул закохує в себе дівчат,
заманює їх у замок , а потім «з’їдає» їхні серця. На Софі розгнівалася
Відьма Пустирищ, перетворивши її на стару жінку. Не знаючи,
як зняти прокляття злої чаклунки, Софі вирушає до Мандрівного Замку,
маючи надію на диво.Хаул кидає всі свої сили на знищення злої чаклунки
й перемагає її. А разом із Софі вони перемагають і вогняного демона.
Софі ж рятує життя Хаула.

Роман має щасливий фінал. Справжня любов долає чаклунство.
Усі сестри знаходять щасливе кохання.

Домашнє завдання:

Прочитати твір, переказувати зміст прочитаного, характеризувати героїв, зробити ілюстрації до твору.




____________________________________________________________________
Тема. Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.
Детектив - цілком законний літературний жанр
 Його перевага полягала в тому, що це - одна із перших і поки що єдина форма популярної літератури, в якій показало себе відчуття поезії сучасного життя.
Цей жанр мав давні корені. Біля витоків детективної літератури став американський письменник Е.А.По, який протягом 1840-1845 рр. створив 5 новел, у яких було закладено ідеї, що лягли в основу принципів сучасного детективу. Він став засновником трьох головних напрямів у детективі - романтичного (власне сенсаційного), класичного (власне інтелектуального) та готичного (жахливого, страшного). У творах класичного типу, власне інтелектуальних детективах, усі події, як правило, відбувалися у першій частині, а потім детектив рухався вперед, доки повністю не розгадував загадки. Що ж стосувалося читача, то він діяв нарівні з великим нишпоркою і мав можливість самостійно працювати над загадкою. Розв'язуючи ту чи іншу таємницю, читач повинен мислити логічно, послідовно, підключивши свій інтелект, звідси і назва - інтелектуальний.
Особливості інтелектуального детективу:
·         сюжет побудований навколо злочину;
·         у центрі - інтелектуальний процес пошуку істини;
·         дія відбувалася у дуже обмеженому просторі;
·      головний герой - єдиний, хто міг досягти успіху, який був ніби запрограмованим;
·         жертва - "об'єкт роботи нишпорки";
·         детектива цікавили найменші подробиці;
·         читач мав можливість стежити за розвитком думки слідчого;
·         відсутність рухів та емоцій;
·         інтерес почуттів сконцентрований на таємниці, а не на трагедії людей;
·         злочин мав бути обов'язково розкритий за допомогою логічних умовиводів, а не випадковості, чи немотивованого зізнання;
·         монотонність оповіді, довгі розповіді героїв про різні дрібниці;
·         мало уваги звернено на великі географічні кордони.
Сьогодні розрізняють багато видів детективної літератури (цей поділ дещо умовний):
1. Американський "крутий" детектив (Раймонд Чандлер).
2. Французький "м'який" соціально-психологічний (Жорж Сіменон).
3. Побутово-таємничий (Чарльз Діккенс).
4. Авантюрно-поліційний (Моріс Леблан).
5. Французький та американський "чорний" детектив (Джеймс Хедлі Чейз, Картер Браун).
6. Радянський міліційний (Олександра Марініна).
7. Суворо-процесуальний та адвокатський (Ерл Стенлі Гарднер).
8. Іронічний чи пародійний (Іржі Морен).
9. Інтелектуальний (логічний, дедуктивний) (Е.А.По, Агата Крісті, А.Конан-Дойль).
Історики детективного жанру підкреслювали, що це унікальна літературна форма, яка відрізнялася від кримінального роману, не мала нічого спільного з поліцейським романом і зовсім не була схожа на роман жахів.
Детектив - це жанр прози, у якому сюжет побудований навколо кримінальної загадки, а головним персонажем був слідчий - представник поліції або приватний нишпорка. Жанр детективу поєднав у собі два досить протилежні принципи: математичну загадку та героїчну поему. У центрі твору - протистояння світу норми, що його захищала поліція чи приватний нишпорка, та злочинного світу.
На ранньому етапі розвитку детективної літератури особлива увага зосереджувалася на тому, хто вчинив злочин. Якщо в розповіді був персонаж, у якого не було жодного мотиву здійснити злочин, і якщо йому дозволялося залишитись до вирішальної частини, так і не опинившись підозрюваним, його справа була не з кращих. "Я зрозуміє, що він злочинець, тому що про нього нічого не сказано," - викрикував читач. Також у детективі відсутнє зображення людини та її долі. У своїй сьогоднішній формі він відрізняється чіткою логічністю і деякою абстрактністю.
Таким чином, літературознавці виділили головні ознаки детективного жанру:
·         насолода красою аргументу - задоволення інтелектуального характеру;
·         емоційна напруга сюжету - відсутність довгих описів, ліричних відступів, побічних тем; цікаві характери, обставини, що легко запам'ятовувалися;
·         розгадка таємниці злочину - це не омана читача; ні детектив, ні хто-небудь із офіційних слідчих не міг опинитися злочинцем; злочин розкривався дедуктивним шляхом, а не випадковістю;
·         злочинець - лише один; він не міг бути слугою, а тільки людиною з певними перевагами, які зазвичай не наводили на підозру.
У детективі все підкорене сюжету, який складається з 4-х елементів. 
У детективі усі події, як правило, відбувалися у першій частині, а потім слідчий рухався вперед, поки повністю не розгадував загадки. Герой детективу - подвійний контактер. З одного боку, приватний нишпорка або талановитий поліцейський протистояв розумним, проникливим або бездіяльним інтелектуалам. Детектив - слідчий з притаманними йому героїчними рисами. Таким чином, посідав місце захисника слабких. З іншого боку, приватний нишпорка чи розумний поліцейський протиставлені достатньо енергійним, але обмеженим охоронцям порядку, які просто не помічали прикмет, що вели до розв'язки.
Правила детективного жанру:
·         коли виключені усі варіанти, крім одного, то він і буде правильним, за всієї його, здавалося, неймовірності;
·         чим складніша і заплутаніша справа, тим її простіше розв'язати.
У інтелектуальному детективі визначали як переваги, так і недоліки. Основна перевага - це різноманітність аналітичних методів (дедукція, індукція, аналіз, логічні умовиводи тощо). Недолік полягав у тому, що твір монотонний, відсутні рухи та емоції, у тексті наявні довгі розповіді героїв про різні подробиці.

ЗАВДАННЯ на 12.03.2020:
 1) опрацювати інформацію;
 2) виписати визначення "детектив", особливості та види детективу.

Джерело: Інтернет



Едгар Аллан По (англ. Edgar Allan Poe; 19 січня 1809 — 7 жовтня 1849) — американський письменник, поет, есеїст, драматург, літературний редактор і критик, один із провідних представників американського романтизму. «Золотий жук»
 Найбільш відомий своїми макабричними (в стилі жахів) і містичними оповіданнями. Е.По був одним із перших американських професіоналів короткого оповідання (новели) і засновником детективу. Шанований за внесок у народження жанру наукової фантастики.
Біографія
Народився як Едгар По 19 січня 1809 в Бостоні (Массачусетс) в шотландсько-ірландській родині. Син актриси Елізабет Арнольд Хопкінс По і актора Девіда По-молодшого. Середній з трьох дітей: старший брат - Вільям-Генрі Леонард По, молодша сестра — Розалія По.


Його батько покинув сім'ю 1810 року. Мати померла роком пізніше від сухот. Едгара взяв до своєї сім'ї Джон Аллан, успішний шотландський купець з Річмонду (Вірджинія), який торгував тютюном, одягом та іншими товарами. Друге (середнє) ім'я По, яке він прийняв на знак поваги до сім'ї Аллана (хоча ніколи не був формально всиновлений), часто (навіть в енциклопедіях) помилково подається як «Аллен» (насправді є «Аллан»).

Сім'я Алланів охрестила юного Едгара як вірного єпископальної церкви в 1812, і Джон Аллан одночасно розпещував і агресивно дисциплінував свого прийомного сина. Він, його дружина Франческа Аллан і Едгар 1815 року здіснили подорож до Англії. Едгар недовго відвідував середню школу в рідному місті вітчима Ірвін (Шотландія). 1816 сім'я переїхала до Лондона. Едгар навчався в школі-інтернаті в Челсі до літа 1817 р. Потім вступив до "Школи Маєтку превелебного Джона Бренсбі" (Reverend John Bransby's Manor House School) в Стоук Ньюінгтоні (тоді містечко за 4 милі від Лондона).

Одружився зі своєю 13-річною кузиною Вірджинією Клем, яка стала адресатом його найпроникливіших ліричних віршів. Через 12 років смерть дружини стала останньою і непоправною катастрофою життя По, сповненого виснажливою працею, яка не допомагала вибратися з бід, які переслідували його і призвели до душевного зриву й ранньої загибелі.

Помер По 1849 року. Причина його смерті досі не вияснена і може бути пов'язана з алкоголем, наркотиками, холерою, сказом, самогубством (вірогідно помилкова версія, зважаючи на спроби самогубства в попередні роки), туберкульозом, серцевою недостатністю, застоєм крові в мозку та іншими чинниками.

Поховальна церемонія була дуже скромною. 12 жовтня 2009 року шанувальники таланту По влаштували до 200-ї річниці з дня народження письменника та 160-річчя з дня його смерті пишне символічне друге поховання.



ЗАВДАННЯ на 16.03.2020:

1) опрацювати біографію письменника письмово(створити стрічку часу за зразком, на листі А4)




2) прочитати повість "Золотий жук".





Джерело: Інтернет





ТЕМА. Захопливий сюжет повісті 
«Золотий жук». Особливості композиції


Теорія літератури.
  Детектив(англ. todetect — розкривати, знаходити) — це один із різновидів пригодницької літератури, в  якому описуються події, пов’язані з  процесом розслідування і   розкриття якогось злочину.
Детектив має свою композицію:
—  зав’язка — інформація про злочин;
—  розвиток дії — процес розслідування;
—  розв’язка — простежуються дії детектива після того, як особа злочинця
встановлена;
—  реконструкція злочину.
Нове́ла (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією.Персонажами новели є особистості, зазвичай, цілком сформовані, що потрапили в незвичайні життєві обставини. Автор у новелі концентрує увагу на змалюванні їхнього внутрішнього світу, переживань і настроїв. Сюжет новели простий, надзвичайно динамічний, має ситуаційну чи психологічну несподіванку.
Оповіда́ння— невеликий прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному (рідко кількох) епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажа.
Оповідання дуже близьке до новели. Іноді новелу вважають різновидом оповідання. Відрізняється оповідання від новели виразнішою композицією, наявністю описів, роздумів, відступів. Конфлікт в оповіданні, якщо й є, то не такий гострий, як у новелі. Розповідь в оповіданні часто ведеться від особи оповідача.
Оповідач ─ образ, який може бути в епічних і ліро-епічних творах. Він спостерігає і оцінює події збоку, як чуже життя. Це свого роду посередник між автором і героями. Його позиція може збігатися з авторською або не збігатися. Він має можливість порівнювати різні оцінки і погляди. Оповідач виступає у формі першої особи.
Розповідач ─ образ, який  може бути в епічному творі. Як правило, розповідач і є автором, і персонажем твору. Розповідач може бути далеким від автора або виразником авторських ідей. Він може бути спостерігачем, співучасником подій, суддею. Автор може не називати розповідача, але, читаючи твір, можна уявити стать, вік, соціальне становище розповідача.

Поняття «точка зору».Використання особи розповідача дає можливість представити таку точку зору, яка відрізняється від авторської. Оповідач є особою, яка знає про всіх, а розповідач знайомить нас із тим, що він бачить, або з тим, що з ним відбувалося.

Анкета оповідання Е.А. По «Золотий жук»
1. Автор, назва. Е.А. По «Золотий жук»
2. Рік написання. 1843
3. Історія написання. З часів По американська публіка захоплювалася розгадуванням різноманітних загадок-шифровок, що їх у великій кількості друкували журнали. Це надихнуло письменника на задум твору, значною мірою побудованого на розгадуванні піратської криптограми. Рукопис твору не одразу був схвалений до друку й досить довго чекав на оприлюднення. Проте його публікація мала шалений успіх.
4. Жанр. Логічна новела з детективною інтригою
Ознаки новели:  напружений сюжет; - чітка композиція; - невелика кількість героїв; - несподівана розв’язка
Ознаки детективу:
·         таємничі обставини при яких пірат Кідд вбив своїх спільників; -
·          розслідуванням займається Легран (відлюдник-натураліст) - детектив-непрофесіонал, поруч з ним друг-оповідач; -
·         детально описується хід думок Леграна; -
·         розгадка – знайдений скарб – дивовижна, несподівана; -
·          «хвороба» Леграна має просте пояснення; -
·         в кінці Легран детально роз’яснює як йому вдалося розшифрувати криптограму та знайти місце скарбу
4. Герої. Вільям Легран, його вірний слуга Юпітер, оповідач
5. Дія відбувається в Південній Кароліні на острівці Салівон поблизу атлантичного узбережжя.

Джерело.Інтернет
 ЗАВДАННЯ на 19.03.2020:
1) опрацювати теорію літератури;
2) письмово: записати елементи сюжету;
3) виписати цитати характеристики Джупітера, Вільяма Леграна




ТЕМА.   Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання про Шерлока Холмса «Пістрява стрічка»

Перше, що зазвичай спадає на думку у зв’язку з ім’ям Артура Конан Дойла, — це створений ним образ неперевершеного майстра детективних розслідувань містера Шерлока Холмса. Однак звернувшись до літературної енциклопедії, необізнаний читач буде здивований обсягом і розмаїттям творчої спадщини цього письменника. Адже, крім численних історій із життя знаменитого сищика, він писав спортивні оповідання, морські новели, фантастичні романи, історичні твори, книжки про війну, п’єси та вірші.

Біографія  Конан-Дойл, Артур 

 Джерело.Інтернет
ЗАВДАННЯ на 30.03.2020:
1) опрацювати біографію А.К.Дойла-письмово;
2) усно: сутність "дедуктивного методу";
3) читати "Пістрва стрічка"

Опрацювати схему:


1)робота над схемою(усно);
2)словник(письмово,робочий зошит).
Джерело: Інтернет.

Завдання (до 02.04.2020р.)
1) опрацювати схему усно;
2)словник(письмово)
3)сутність дедуктивного методу(усно)







«Новела О. Генрі «Дари волхвів». Моральні цінності та біблійні мотиви у творі, художні деталі».

У 2010 році в Нью-Йорку для підтримки російськомовних письменників з усього світу була заснована літературна премія імені О. Генрі «Дари волхвів». Орієнтиром для заохочення авторів служить новела  О. Генрі «Дари волхвів» і формула: любов + добровільна жертва + несподівана розв'язка. У місті Грінсборо в США стоїть кам'яна книга висотою 2 метри. Це пам'ятник письменнику О.Генрі та його творам. Книга розкрита на новелі О.Генрі «Дари волхвів». І сьогодні ми спробуємо зрозуміти, що ж незвичайного таїть в собі новела  «Дари волхвів» і чому саме цій книзі поставили пам'ятник. Що нам для цього треба? Ми будемо аналізувати твір, виявляти основні проблеми, особливості розвитку сюжету, спробуємо зрозуміти сенс назви, Я сподіваюся,що моральні уроки О.Генрі нікого не залишать байдужими і стануть у пригоді в подальшому житті.

Оповіданння «Дари волхвів».
Це оповідання  з першої збірки письменника, яку він назвав «4 мільйони». Саме таким було населення найбільшого міста США - Нью-Йорка. У передмові О. Генрі писав: «Не так давно хтось сказав, що в Нью-Йорку всього 400 чоловік, які заслуговують на увагу (400 - так іменували найбагатші сім'ї Нью-Йорка), але я віддав перевагу більш значній кількості людей, що заслуговують на увагу - 4 мільйонам ».

Називаючи себе письменником 4-х мільйонів, О. Генрі тим самим підкреслював, що його герої - прості люди. Вони приїхали у велике місто з надією на щастя і благополуччя з крихітних, нудних провінційних містечок, вони туляться в 8-доларових квартирках, де «комод, впавши ниць, замінить більярд, камінна дошка - трюмо, письмовий стіл - кімнату для гостей, а умивальник - піаніно ». Такі і герої оповідання «Дари волхвів» Делла і Джім.
Джерело.Інтернет.
1)письмово опрацювати біографію письменника(робочий зошит);
2)читати оповідання " Дари волхвів".

Завдання до 06.04.2020

  Виконай завдання письмово:

1)«Упіймай помилку» (запиши речення виправивши помилки)

1. Делла заощадила 5 доларів 30 центів.
2. Заощаджені гроші Делла хотіла витратити на покупку нового капелюшка.
3. Делла хотіла зробити подарунок на День народження.
4. Делла продала своє пальто.  
5. В подарунок  Делла придбала новий годинник.
6. За продане волосся Делла отримала 12 доларів.            
7. Після стрижки Делла була схожа на маму.
8. На подарунок Деллі  Джим купив каблучку.
9.  Джим продав свою машину, щоб зробити подарунок Деллі.
10. Подружжя Янг жило у розкошах.
11. Джим та Делла могли пишатися двома речами: розкішним будинком та новою машиною.
 12. Волхви – це великі чарівники, які карають неслухняних дітей за погані вчинки.





2)«Продовж речення». О.Генрі «Дари волхвів»                      
1. «Один долар …»
2. «Вона відвойовувала кожну монетку торгуючись із …»
3. «А завтра …»
4. «Життя складається із …»
5.  «У подружжя Джеймс Діллінгем Янг було дві речі, якими вони дуже пишалися. Одна це, друга-...»
6. «Прекрасне волосся Делли розсипалося каштановими хвилями, сяючи, мов …»
7. «За сорок хвилин її голова вкрилася дрібними кучериками і Делла стала дуже схожою на …»
8. «Вона мала звичку звертатися до Бога з коротенькими молитвами, з приводу всяких життєвих дрібниць і тепер швиденько зашепотіла: …»
9. «Можливо, волосся на моїй голові і можна було б перелічити, - в її голосі раптом прозвучала глибока ніжність, - але ніхто й ніколи не зможе виміряти …»
10. «Я продав годинник, щоб …
11. «Ніяка стрижка, ніякі нові зачіски не примусять, щоб я    »
12. «Але до відома мудреців наших днів слід сказати, що з усіх, хто робив подарунки, ці двоє …»


Джерело.Інтернет.


О.Генрі читати оповідання "Останній листок"(робочі зошити)


Тести до твору О. Генрі «Останній листок»
1.Де була розміщена студія Сью і Джонсі ?
а) у старому чудернацькому будинку з  гостроверхим дахом XVIII століття;
б) у дворі двоповерхового будинку;
в) на горищі присадкуватого триповерхового цегляного будинку. 
2. Що лікарі називали холодним, невидимим пришельцем, який почав бродити по колонії, торкаючись то одного, то другого своїми крижаними пальцями? 
а) скарлатину;
б) пневмонію;
в) кір.
3. У чому лікар вбачав шанс на одужання для Джонсі?
а) в бажанні мешкати в кращому будинку;
б) в бажанні жити;
в) в бажанні стати відомим художником.
4. Як молоді художники «мусять мостити свій шлях у Мистецтво»?
а) малюють натюрморти для вітрин магазинів;
б) малюють пейзажі для шкільних підручників;
в) малюють ілюстрації до журнальних оповідань.
5. Що малювала Сью, сидячи біля ліжка Джонсі?
а) ковбоя із штату Айдахо в елегантних штанях, з моноклем;
б) лицаря середньовічної Англії;
в) американського джентельмена в елегантному капелюсі.
6. Як рахувала Джонсі, дивлячись у вікно?
а) від одного до десяти;
б) в зворотному порядку;
в) через одну цифру.
7. Що росло біля глухої стіни цегляного будинку?
а) молодий клен з тоненькими гілочками;
б) старезний плющ, вузлуватий і підгнилий біля коріння;
в) старезний дуб з покрученим стовбуром.
8. Джонсі вирішила, що вона помре тоді, коли:
а) випаде перший сніг;
б) закінчиться холодний дощ з пронизливим вітром;
в) впаде останній листок. 
9. Кого хотіла намалювати Сью із старого Бермана?
а) мудрого вченого;
б) відлюдька-золотошукача;
в) старого рибалку.
10. Що малював Берман останні декілька років?
а) вивіски та реклами;
б) ілюстрації до журналів;
в) картинки до дитячих книжок.
11. Скільки років чекало перших штрихів шедевра натягнуте чисте полотно у кімнаті Бермана?
а) двадцять років;
б) двадцять п'ять років;
в) двадцять два роки.
12. У якому одязі Берман позував для картини Сью?
а) у старій синій сорочці;
б) у старому потертому пальто;
в) у старій полатаній кофтині.
13. Що побачили дівчата на цегляній стіні будинку зранку після холодної дощової ночі?
а) мокру знесилену пташку;
б) один-єдиний темно-зелений з жовтизною листок плюща;
в) зламане гілля молодого дерева.
14. Що сказала Сью, коли і на наступний день листок плюща все ще залишався на стіні?
а) гріх — хотіти вмерти;
б) листок треба відірвати;
в) треба підв`язати гілки плюща.
15.Скільки днів хворів Берман?
а) чотири;
б) два;
в) три.
16.Чому на стіні будинку залишався листок плюща?
а) він був штучний з матерії;
б) він був намальований;
в) він був примотаний до гілки.
17. Що стало шедевром Бермана?
а) зображення Неаполітанської затоки;
б) домальована картина «Мойсей»;
в) намальований листок плюща.



13.04 Герберт Уелллс. Новела «Чарівна крамниця»


































Новела «Чарівна крамниця»

Джерело.Інтернет

 Заповнення таблиці «Композиція новели «Чарівна крамниця».

Експозиція


Зав'язка


Розвиток дії

Кульмінація


Розв'язка




Завдання на 16.04.2020
1) Опрацювати біографію письменника;
2) Прочитати новелу "Чарівна крамниця";
3) Виконати завдання (таблиця "уважний читач" та композиція новели).

21/04/2020



Рюноске Акутагава «Павутинка»



Джерело.Інтернет
Рюноске Акутагава «Павутинка»
Літературний диктант «Закінчити речення»

1. Берегом райського озера на самоті бродив ….
2. Погляд Будди привернув грішник на ім’я ….
3. Найбільший грішник пожалів …
4. Щоб врятувати собі життя Кандата вхопився за …
5. Грішники терпіли муки в озері, що називалось … .
6. На райському озері красувалися квіти … .
7. Грішників гонили на гору, що мала назву ….
8. Крізь товщу води прозирала ріка … .
9. Грішник, коли виліз високо з пекла, закричав: …
10. Павутинка розірвалась  … .
11. Серце Кандати не мало … .
12. Кандата через свою байдужість та черстве серце знову опинився у ….

Завдання:
1) опрацювати біографію Рюноске Акутагава;
2) прочитати новелу "Павутинка"
3) виконати завдання "Продовж речення"


27.04.20 
 Контрольна робота №5                                
                   Літературний детектив. Світова новела
(дякую всім за роботу)
                              

Термін виконання до 29.04.20, виконати КР в робочому зошиті, зробити фото, скинути на kishuk11@gmail.com
Всі роботи, які виконува
лись раніше, теж скинути на мою пошту(для всіх, хто ще не скинув)
Людмила Володимирівна


04.05.20р.

АЙЗЕК АЗІМОВ "ФАХ"




Експрес -урок професора Ольги Ніколенко



Експрес -урок професора Ольги Ніколенко

завдання:
1) опрацювати біографію письменника;
2) прочитати оповідання "Фах"
3) виконати кросворд

8 комментариев:

  1. Добрий день, а контрольну можно виконати у Microsoft Word?

    ОтветитьУдалить
  2. Людмила Володимірівна, а можна будь ласка здати контрульну завтра, тому що я побачив її тільки сьогодні? Тестові завдання зробив і залишилося написати відгук.

    ОтветитьУдалить
  3. А що з перед останнім завданням, чи там має бути всього лиш 2 ваіарнти із 4 ?

    ОтветитьУдалить
  4. Шаміляк Андрій 7-В
    1.б
    2.б
    3.г
    4.г
    5.А
    6.б
    7.В
    8.б
    9.б
    10.В
    11.А
    12.б

    ОтветитьУдалить