Дистанційне навчання

6 клас


27 травня 2020р

Презентація творів зарубіжної літератури, які будуть вивчатися в 7 класі.

ІІ семестр



Джеймс Олдрідж «Останній дюйм»
( є екранізація)



Дружба і кохання



Олександр Грін
повість - казка
«Пурпурові вітрила»

( є екранізація)




Детектив


Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка»
( є екранізація)


Світова новела


О. Генрі
новела «Дари волхвів»



«Останній листок»





Майстер японської новели Рюноске Акутагава.
Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка»





Г.Дж.Уеллс. «Чарівна крамниця»



Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства.







Корнелія Функе.
«Чорнильне серце»



25 травня 2020р

Презентація творив зарубіжної літератури, які будуть вивчатися в 7 класі. І семестр

Билини і балади



Билина « Ілля Муромець і Соловей Розбійник»

Поетичне відображення історії Київської Русі.



Англійська народна балада

« Як Робін Гуд став розбійником».

Образ народного захисника

Робіна Гуда



Фрідріх Шиллер. Балада « Рукавичка»



Адам Міцкевич. Балада «Світязь»



Роберт Льюїс Стівенсон «Балада про вересовий трунок»

Історичне минуле в літературі




Вальтер Скотт.

Історичний роман «Айвенго» ( є екранізація)



Василь Биков.

Повість «Альпійська балада»  ( є екранізація)

Позакласне читання

Борис Васильєв. « А зорі тут тихі...» ( є екранізація) 

21 - 25 травня 2020 р.

 


  Для життя є одне-єдине рішення – жити…

                               Е.-Е. Шмітт

 Сучасний французький драматург, есеїст, романіст і сценарист Ерік-Еммануель Шмітт. Він – майстер неочікуваних сюжетних поворотів, блискучих, відшліфованих діалогів. У Франції його ім’я стало відомим ще на початку 90-х років минулого століття.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19травня 2020р.
Підсумкова робота із зарубіжної літератури

 час проведення 11-00 - 12-00

пройти тести за посиланням

Тести можна виконати тільки ОДИН раз.


14 травня 2020р.
Конрад і його становлення у світі.

Завдання:
1. Передивіться експрес – урок.
2. Дайте коротку письмову відповідь “А як би ви закінчили цей твір?»
3. Підготуйтесь до підсумкової контрольної роботи (стор.130-218)
4. Повторіть літературознавчі терміни стор.252 (словник)


джерело: інтернет

12травня 2020р.
Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі.
Завдання:
1.Опрацювати поданий матеріал, виписати в зошит тему, ідею твору.
2. Скласти сенкан до образу головного героя твору
3. Розгадайте кросворд, прочитаєте ім’я головного героя твору?       

 

 

Сьогодні ми з вами поговоримо про неідеальність ідеального, улюблену тему Крістіне Нестлінґер.
Ідеальний світ, ідеальний день, ідеальні друзі, ідеальний будинок, ідеальна дитина...Цього не існує. На щастя. Бо що таке ідеальність як не суцільний суб’єктивізм плюс кілька загальноприйнятих стереотипів? Якщо дитина – то слухняна, ввічлива, тиха, робить те, що кажуть дорослі, не шумить, не бігає, не ламає речі, розумна, добра, відмінно вчиться... Більше схоже на шаблонного казкового героя-замальовку чи робота, позбавленого власних рис, проте повністю збігається з дорослим уявленням про ідеальну дитину.
          Аналізуючи твір, ми спробуємо дати відповідь на проблемне питання:
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі?
Нестлінгер згадує, що була «неорганізованою і буйною дитиною», викидала книги для зразкових дівчаток і вигадувала свої власні історії про Конрада, дитину з консервної банки. Або про Хюго — дитину, яка ніяк не хотіла ставати дорослою.

 Штучно створений хлопчик зазнає неймовірних пригод, перш ніж пристосовується до дійсності. Конрад – незвичайний хлопчик. І навіть не тому, що до пані Бартолотті його приніс поштар у здоровенній бляшанці. А через те, що Конрад занадто чемний, слухняний, страшенно нудний і зовсім не має друзів. Тож пані Бартолотті та її сусідка дівчинка Кіті конче мають перетворити ідеальну дитину на нормального хлопчика. Хоча б для того, щоб Конрада не віддали іншим батькам…

 

 

Ідейно-тематичний аналіз повісті
Тема – пригоди штучно створеного хлопчика в реальному світі.
Ідея – слухняним бути потрібно вміру, що "закладати" вчительці однокласників - ще не значить бути чесним і сумлінним, а значить не мати в майбутньому друзів в класі, що якщо дуже хочеться морозива, то чому б його не з'їсти…
Проблематика твору
  • Батьки і діти
  • Добро і зло
Система образів
Пані Берті Бартолотті:

 

 

1.     Після чого пані Бартолотті звикла виконувати доручення й накази?
 Пані Бартолотті звикла виконувати доручення й накази тільки після того, як почує «дитино моя».
2.     Які дні були в пані Бартолотті?
 Бо в неї були молоді й старі дні. Сьогодні їй випав молодий день, вона була задоволена своїм обличчям.
3.     Скільки їй було років ?
Скільки їй було років, пані Бартолотті нікому не казала, тому ніхто й не знав цього. І тому вона була різного віку.
4.     Чим займалася пані Бартолотті ?
Пані Бартолотті ткала найкращі і найбарвистіші в місті килими.
      Пані Бартолотті — митець. Справжній митець! Її килими — мистецькі твори. Тому вони  такі дорогі!
5.     Якого коника вона мала?
Справа в тому, що пані Бартолотті мала коника: страшенно любила різні купони, бланки замовлень, безкоштовні й дешеві пропозиції.
6. Що любила пані Бартолотті  ще дужче, ніж кукурудзяні палички?
       Солону яловичину пані Бартолотті любила ще дужче, ніж кукурудзяні палички.
7.     Чому на пані Бартолотті люди зацікавлено позирали?
Проте пані Бартолотті вже звикла, що люди позирають на неї зацікавлено. Вона майже завжди надягала на себе щось таке, що людям здавалося дивним. Воно не пасувало або до пори року, або до обставин. Наприклад, пані Бартолотті могла піти грати в теніс у чорних штанях, а в оперу — в джинсах. До молочної крамниці вона ходила в довгій шовковій сукні, а в кіно — в альпіністських штанях.
8.     За що їй було дуже шкода себе?
 Їй було дуже шкода себе, бо прибирання вона вважала за найгіршу в світі роботу.
9.     За що пані Бартолотті мешканці будинку вважали химерною особою?
 Пані Бартолотті взагалі мало розмовляла з мешканцями будинку, бо вони не дуже хотіли розмовляти з нею. Мешканці будинку вважали пані Бартолотті химерною особою. Через її чудернацький одяг. І через те, що вона надто яскраво малювала обличчя. І через те, що часто розмовляла на сходах сама з собою.
Сходинки материнства пані Бартолотті 

 

Пан Егон:

 

 

Конрад (цитатна характеристика):
-І тепер пані Бартолотті була страшенно злякана. Вона бачила золоті зірки, за ними — синювато-золотаву імлу, за імлою — нижню частину бляшанки, а в бляшанці — верхню частину зморщеного карлика. Бачила його зморщену, як сушене яблуко, голову, зморщені руки, зморщену шию і зморщені груди. Потім побачила й зморщений живіт, бо карлик, що, мабуть, сидів у бляшанці, тепер підвівся на ноги.
-Перед нею тепер стояв хлопчик, якому можна було дати років сім. У нього була гладенька, ніжна дитяча шкіра здорового, смаглявого кольору, рожеві щоки, блакитні очі, білі зуби й біляві кучері. Він був голенький.
         - Пан Егон побачив Конрада в блакитній шапочці з золотим дзвоником. Очі в нього були широко розплющені, рот розтулений, вуха червоні, мов буряк, русяве волосся, що вибилося з-під шапочки, розкуйовджене, а вказівний палець правої руки притиснутий до кінчика носа. Надзвичайно вродлива, мила, беззахисна дитина.
- Йому, сказав він, завжди тяжко від того, що заборонене. Це в нього закладено.
- …виявився дуже спритним. Він перший дострибав у мішку до дверей спальні, єдиний доніс у ложці яйце до кухняних дверей і єдиний не розхлюпав ані краплі води з повної склянки, поки доніс її до дверей ванної.
«Займи позицію»: Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі?
Ідеал - досконале втілення чого-небудь, довершений взірець.
Ідеальний - досконалий, взірцевий, бездоганний.
Ідеальність Конрада:
 - Треба мати співчуття до тварин!
 - Солодощі ввечері, перед сном, дуже-дуже шкідливі
       - Вчуся рахувати, — відповів хлопець. — Я ж бо завтра піду до школи. Тому хочу приготуватися як слід.
 - Але ж треба все з’їсти, що покладено на стіл, а особливо те, що покладено на тарілку.
       - Він почав із натяків: мовляв, батьки повинні миритися між собою, так краще для дітей, і якщо батьки сваряться, то здебільшого винні обоє. А ще сказав, що всі люди різні й треба бути поблажливим до своїх ближніх.
       -  Крім того, Конрад знав, як треба писати кожне слово. І писав дуже гарно, вмів, читаючи вголос, правильно ставити наголос У реченні, не крутився на місці, ніколи не балакав і не їв на уроках, не жував гумки, дивився тільки на пані Штайнц і уважно слухав її.
Самостійна робота учнів: скласти сенкан до образу головного героя твору

Сенкан. Складання вільного вірша із п’яти рядків, що синтезує інформацію,
коротко описує тему.
Сенкан складається за такими правилами:
1.Перший рядок має містити слово, яке позначає тему ( зазвичай, іменник).
2. Другий рядок є описом теми, який складається із двох слів ( прикметник).
3.Третій рядок виражає дію, пов’язану із темою, і складається із трьох слів.
4.Четвертий рядок є фразою, що складається з чотирьох слів і виражає ставлення до теми.
5.Останній рядок складається з одного слова – синоніма, який передає сутність теми.

Сенкан не обов’язково повинен мати ритм та риму, це вільний вірш.
Складати сенкан можна, дотримуючись такої формули:
-         тема (зазвичай, іменник);
-         опис ( два прикметника);
-         дія ( три дієслова);
-         ставлення (фраза – чотири слова);
-         перефразування сутності ( одне слово).

Полліанна.  (приклад)
Життєрадісна, вродлива.
Виборює,зцілює,мріє.
Промінчик добра та щирості.
Сонце.
Підсумок.
Чому ж напівказковий сюжет повісті «Конрад, або Дитина з бляшанки».         
видається читачам різного віку таким смішним?
 Письменниця гіперболізує (перебільшення) ідею чемної, такої любої батькам дитини аж до гротеску (найвищій ступінь комічного). Вона показує, що такий нібито бажаний для батьків «скарб» може бути хіба що результатом технічного винаходу. Конрад знає, що варто, можна і потрібно робити хлопчикові його віку, а його новоспечена мамуся пані Бартолотті – курить і лається, мов швець, усіляко балує його та, схоже, не має жодного уявлення про педагогіку. Проте при всіх її дивацтвах і кумедних рисах, вона справді може дати і дає те, що потрібно кожній дитині: щиру любов.

Кросворд «Чи уважні ви?»: розгадайте кросворд, прочитаєте ім’я головного героя твору?       
1.     Кого побачила пані Бартолотті в бляшанці?
2.     Скільки у ванній пані Бартолотті плавало золотих рибинок?
3.     Місце народження хлопчика?
4.     Чиєї пані був гордістю білий килим?
5.     Ім’я дядька пані Бартолотті?
6.     Яким був головний герой повісті?
 




























































07 травня 2020р.
Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки».


Завдання:
1. Ознайомтеся із життям і творчістю письменниці.
За бажанням намалюйте схему-сонечко про К.Нестлінгер або створіть анкету письменниці.
«Анкета письменника»: К.Нестлінгер
1. Країна:
2. Дата, місце народження:
3. Навчання:
4. Творча спадщина:
5. Нагороди:
2. Прочитайте повість - казку К.Нестлінгер "Конрад,або дитина з бляшанки".



Австрійська дитяча письменниця. Автор більше сотні книг для дітей та підлітків, лауреат багатьох премій. Книжки Нестлінгер перекладені на 38 мов світу, в тому числі й на українську.



 

 Діапазон її творчості надзвичайно широкий: вірші, оповідання для найменших, пародії та комікси, детективи, фантастичні повісті, літературні казки.

Герої книг Крістіне Нестлінгер – звичайні сучасні діти. Вони живуть не в ізольованому літературному світі, а по сусідству з нами, і,якщо постаратися, їх, напевно, можна зустріти.

У персонажах Нестлінгер читачі впізнають самих себе: недосконалих, які помиляються, шукають виходу. Її герої часто бувають товстими, противними, нахабними і боязкими. Письменниця вважає, що у непослуху дітей найбільше винні дорослі. Вона розповідає не лише про дітей, а й про їх батьків, які завжди зайняті роботою. Найбільше їй не до душі дорослі, які забули своє дитинство.

Її перу належить близько ста книжок. Найкращі з них перекладено тридцятьма вісьмома мовами. Ми читаємо твори авторки українською мовою в перекладі Євгена Поповича.

 

Великою популярністю серед дітей, що люблять читати фантастику, користується книга «Конрад, або Дитина з бляшанки». Це своєрідна пародія на антигуманні прояви технічного прогресу і віра в неповторність кожної людини. Штучно створена дитина, яка живе згідно із закладеною в неї генетичною програмою, — карикатура на умовності і надумані цінності дорослих. 

 «Конрад, або Дитина з бляшанки» за жанром повість-казка.

Словникова робота ( запис в зошиті)

Повість-казка – жанр літератури, в якому фантастичні світи, події та герої в той же час відображають особливості та правила світу реального.

Конрад –штучно створений семирічний хлопчик,який зазнає неймовірних пригод, перш ніж пристосовується до навколишньої дійсності.

Конрад – «дитина – унікум», адже в ньому закладена генетична програма бездоганного хлопчика,про якого мріють кожні батьки. Але чи все знав і умів Конрад?Чого довелося його начати? Чому?

На ці питання спробуємо дати відповідь на наступному уроці.

04 травня 2020р.

МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В ПОВІСТІ А. ЛІНДҐРЕН «МІО, МІЙ МІО»

Як відомо, літературні твори не тільки розповідають про життя людей, нові країни, дивовижні подорожі, а й розкривають різні погляди на життя. Читаючи художній твір, кожен із нас отримує можливість над чимось замислитись, зробити певні ви­сновки, чогось навчитися. Про що ж спонукає нас подумати повість А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо»?

Дайте коротку відповідь на питання (усно)

1. Чому Міо жив не з батьками?

2. Як Міо жилося у тітки Едлі та дядька Сікстена.

3 Як Міо потрапив до Країни Далекої?

4 Якими рисами були наділені батько Міо, Юм-Юм.

5 Що було сказано у пророцтві про призначення Міо?

Письменниця присвятила книжку долі дев'ятирічного хлопчика на ім'я Бу Вільгельм Ульсон (або просто Буссе). Він рано залишився без батьків і жив у притулку, а потім виховувався у чужій сім'ї. Дратівливість і байдужість прийомних батьків часто викликали у Буссе страждання і відчуття самотності. Гостро відчуваючи самотність, хлопчик Буссе мріяв про сильного й люблячого батька, як у його друга Бенка. Проте раптом життя головного героя змінили чарівні предмети — золоте яблуко, ключ до Країни Далекої, джин із пляшки. Вони допомогли хлопчикові залишити злий земний світ і потрапити у світ добра й любові.

Тут він дізнається, що королем цієї красивої Країни був його рідний батько. У казковому світі він отримав усе, чого так не вистачало в реальності: нове ім'я, трояндовий садок, вірного коня Міраміса, а головне — рідного тата-короля.

За задумом автора, Міо, як тепер усі називали хлопчика, судилося битися зі злим лицарем Като, який захопив у полон багато людей і перетворив підвладні йому землі і води на Мертвий Ліс і Мертве Озеро.

Головний герой долає свій страх заради спасіння королівства Країни Далекої. Вірними помічниками Міо в цій боротьбі стає його вірний друг — хлопчик Юм-Юм і досвідчений зброяр, який зробив для нього чарівний меч, здатний розсікати кам'яне серце лицаря Като. В Мертвому Лісі дітей врятувало «дуплисте дерево», а «найчорніша в світі гора» впустила їх до себе. На стороні сміливих дітей виступає також «колодязь, що шепотів», яма в лісі і навіть скелі і птахи. Маленька дівчинки, перетворена на птаха, своїми крилами загасила смолоскип задля спасіння юних героїв (вона ожила під чарівним плащем, витканим її мамою). Завдяки їм герою вдається перемогти чари жорстокого лицаря Като.

Своє щастя хлопчик Міо знайшов не в героїчних пригодах, а в родинному затишку. Любов (матері, батька, друга) у цій казці здатна творити справжні дива й перемогти все лихе. Однак питання, куди ж насправді подівся Буссе — залишається відкритим.

Книга «Міо, мій Міо» викликає у читачів надію на перемогу справедливості; розкриває безмежні фізичні і духовні можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших.

Провідною темою повісті «Міо, мій Міо» є тема родини. Хлопчик-сирота Буссе відчував себе зайвим у прийомній сім'ї, страждав від байдужості тітки й дядька, йому бракувало бать­ківської любові. У Країні' Далекій Буссе знайшов те, про що мріяв,— люблячого і турботливого тата, який поводив себе із сином саме так, як завжди хотілося хлопчику. На прикладі прийомної та справжньої родини Міо А. Ліндґрен у яскравому контрасті по­казала, якими не мають бути і якими мають бути стосунки батьків і дітей.

Проблемні запитання

1. Чи вірите ви в те, що Міо насправді потрапив до казкової країни? Аргументуйте.свою відповідь.

2. Куди, насправді міг подітися Буссе, якого розшукували у Стокгольмі як зниклого?

3. Як ви думаєте, про що завжди мають пам'ятати дорослі щодо

свого ставлення до дітей?

Дорослі не мають права забувати про те, що діти потребують любові, уваги, піклування, ласки

і ніжності. А ще з ними необхідно спілкуватися. Тоді діти не почуватимуться самотньо.

Робота в зошиті (письмово)

Тема - пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні

Ідея - віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших.

Проблеми. Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування



Конфлікт твору. Втілення зла - жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставленисонячному світу добра.




Символи

Образ колодязя що ввечері шепоче - «Це колодязь забутих казок і пісень, таких, що їх колись давно розповідали й співали на світі, а потім так само давно забули. Тільки цей Колодязь, що шепоче ввечері, пам'ятає їх геть усі». Образ колодязя є символом народної пам'яті, життєвої мудрості фольклору і народ-них традицій. Почути його казки та пісні може тільки дитина з чистим серцем. Поки є такий невичерпний колодязь, народ з нього черпає силу протистояти злу.
Маленька сіра пташка у замку Като - душа лицаря Като, яка звільнилася з кам'яного полону.

Моральні цінності, проголошені в повісті: дорослі мають прагнути творити країну Далеку в реальному світі; Любов, Дружба перемагають зло та ненависть; природа завжди служить добру; кам’яні серця дорослих перетворюють дітей на нещасних самотніх «птахів»; люди мають завжди пам’ятати, що зло шкодить в першу чергу їм самим; батьківська любов, родинне тепло є най-вищою цінністю в житті

30 квітня 2020р.

 Образи головних героїв. Перемога добра над злом у повісті-казці А.Ліндгрен "Міо, мій Міо".
Завдання:

1.   Виконати завдання літературної гри «Пригадай зміст повісті "Міо, мій Міо"».

2.   Перегляд відеоуроку "Образи головних героїв. Перемога добра над злом у повісті-казці А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»

3.   Скласти сенкан "Като"

4.   Поміркувати над питанням "Якими, на ваш погляд, мають бути стосунки між  батьками і дітьми?" (письмово)


Літературна гра «Пригадай зміст повісті "Міо, мій Міо"»
1) Місто, в якому жив головний герой.  
2) Ім'я Міо в реальному житті.
3) Хто спав у порожній пляшці?
4) Товариш Міо в реальному житті.
5) Назва країни, куди потрапив Міо.
6) Титул батька Міо.

7) Скільки років король шукав свого сина?
8) Найжорстокіший лицар.
9) Товариш Міо в Країні Далекій.
10) Кличк^ коня Міо.
11) Хлопчик-сопілкар.
Гра «Відгадай анаграму»
(Анаграма — це слово, в якому літери переставлені в іншому порядку.)
1. Сі-ма-рі-м.
2. Ак-ел-да-на-ї-ра-к.
3. Ор-ез-огве-тре-м.


Перевірте , чи правильно ви дали відповіді
Літературна гра «Пригадай зміст повісті "Міо, мій Міо"»
1) Місто, в якому жив головний герой. (Стокгольм.)  
2) Ім'я Міо в реальному житті. (Бу Вільгельм Ульсон, або Буссе.)
3) Хто спав у порожній пляшці? (Дух-)
4) Товариш Міо в реальному житті. (Бенко.)
5) Назва країни, куди потрапив Міо. (Країна Далека.)
6) Титул батька Міо. (Король.)

7) Скільки років король шукав свого сина? (Дев'ять років.)
8) Найжорстокіший лицар. (Като.)
9) Товариш Міо в Країні Далекій. (Юм-Юм.)
10) Кличк^ коня Міо. (Міраміс.)
11) Хлопчик-сопілкар. (Нонно.)
Гра «Відгадай анаграму»
1. Сі-ма-рі-м. (Міраміс.)
2. Ак-ел-да-на-ї-ра-к. (Країна Далека.)
3. Ор-ез-огве-тре-м. (Мертве Озеро.)



Перегляд відеоуроку "Образи головних героїв. Перемога добра над злом у повісті-казці А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»













27 квітня 2020р.

Сучасна література.

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен.


Завдання:
1. Опрацювати стор.226-228;
2. Читати уривки казки-повісті «Міо, мій Міо» стор 228-236




Відома шведська казкарка Астрід Ліндгрен, яка і до сьогодні – одна з найпопулярніших письменниць у світовій дитячій літературі.

Вона силою своїх мрій і фантазії створила світлу і радісну країну дитинства.






Астрід Ліндґрен була дуже шанованою людиною. Вона вражала людяною манерою спілкування з усіма, незалежно від соціального становища особи.

Була великою гуманісткою, дуже любила природу, закликала берегти її та вчила захоплюватися її красою. Вимагала поваги до тварин і вважала, що вони мають здатність відчувати. Виступала за виховання дітей без насильства і тілесних покарань.




Письменниця часто виступала по радіо й телебаченню, читала власні твори, проводила різноманітні вікторини й розмовні програми.


Астрід Ліндґрен є лауреатом Ордену Усмішки. На церемонії , вручення цієї премії, лауреат має, посміхаючись, випити склянку лимонного соку.

У 2002 році урядом Швеції у пам'ять та на честь видатної дитячої письменниці, було засновано премію імені Астрід Ліндґрен. У столиці Швеції Стокгольмі споруджено пам'ятник письменниці, її іменем назва одна з вулиць. Ім'я Астрід Ліндґрен носить також невеликий астероїд.












А.Ліндгрен написала понад 40 творів. Серед них «Малий і Карлсон, що живе на даху», «Міо, мій Міо», «Брати Лев’яче Серце», «Расмус-волоцюга», «Роня – донька розбійника»

Книги письменниці перекладено більше ніж 60 мовами світу. Українською мовою багато її творів переклала Ольга Сенюк.

23 квітня 2020р.

Роберт Шеклі. Оповідання «Запах думки» Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.
Завдання:
1.    Опрацювати стор 224 –запитання і завдання за оповіданням «Запах думки».
2.    Пройти тест за посиланням






Р. Шеклі сказав в інтерв'ю: «Тільки фантастика дарує твор­цеві повну свободу».  Спробуйте дати відповідь, як ви розумієте цю фразу?



Німецький поет Й. В. Ґете сказав: «Неможливо завжди бути героєм, але завжди можна залишатися людиною».  Ці слова перегукуються зі змістом оповідання Р. Шеклі «Запах думки».
Через головного героя Р.Шеклі доводить у своєму оповіданні силу людської думки. Давайте спробуємо в цьому переконатись.

Аналіз змісту оповідання Р.Шеклі «Запах думки»:

- Охарактеризуйте майбутнє, намальоване Р. Шеклі в творі? Яке місце в ньому займає Людина?
















У зошиті дати короткі відповіді на питання:
1) Яка професія була у головного героя?
2) Як Кліві опинився на незнайомій планеті? Кого він там зустрів?
3) Яким чином спілкувались між собою тварини на цій планеті?
4) Які риси характеру допомогли героєві в боротьбі за виживання? Доведіть прикладами з тексту.
5) Складіть пам’ятку (поради) для тих, хто опинився в нестандартній ситуації.

Головний герой оповідання Р. Шеклі «Запах думки» Лерой Кліві потрапив у справді нестандартну ситуацію. Через страшну космічну аварію він опинився на незнайомій планеті без засобів до порятунку. Не кожна людина змогла б витримати всі склад­нощі такого становища. Однак космонавт-листоноша зумів вижити в боротьбі із ворожим інопланетним світом.




- Чому в героя ні разу не виникло бажання вбити когось із тварин?


















 Словникова робота
Телепатія (від грец. Геlе — далеко та раіпо$ — відчуття) — «відчуття на віддалі»; одна з форм т. з. надчуттєвого сприйняття, можливість мисленневого спілкування на відстані або відчуття стану іншої живої істоти без участі відомих органів чуття. Наукового обґрунтування телепатії як існуючого явища поки що немає.


Головний герой оповідання Р. Шеклі «Запах думки» Лерой Кліві потрапив у справді нестандартну ситуацію. Через страшну космічну аварію він опинився на незнайомій планеті без засобі» до порятунку. Не кожна людина змогла б витримати всі склад­нощі такого становища. Однак космонавт-листоноша зумів вижити в боротьбі з ворожим інопланетним світом.
-         Які риси вдачі героя допомогли йому подолати всі небез­пеки під час перебування на чужій планеті?


-         Яке переконання, на ваш погляд, допомогло Кліві проти­стояти звірям? («Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи? Те саме й тут».)




Герой витримує духовні випробування: поведінка в екстремальній ситуації, відповідальність, формування сили думки: навчився керувати своїми думками, уникає паніки, оволодів телепатією.
Герой витримує і фізичні випробування:фізична робота в аварійному режимі з метаморфозами (перевтіленнями);фізичний біль, утома, виснаження, загроза знищення від пантери.
«Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг... Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?»

Подумайте
- Чому автор називає своє оповідання «Запах думки», а не, наприклад, «Пригоди Лероя Кліві»?




21 квітня 2020р.

Роберт Шеклі «Запах думки». Утвердження сили людської думки  у творі.

«Людина – цар природи…»



                                                        Із оповідання «Запах думки»



Завдання:

1.    Опрацювати стор.216-218 (біографія письменника)

2.    Прочитати оповідання « Запах думки» стор 218-224







Роберт Шеклі (1928 - 2005) - відомий  американський  письменник-фантаст.
 
Перегляньте відео











  Усього за своє життя Роберт Шеклі на­писав 15 романів і понад 400 оповідань і повістей, що склали дев'ять авторських збірок, перекла­дених багатьма мовами, а це більш ніж 65 книг. У 1970-ті багато подорожував, ходив під вітри­лом, був редактором журналу «Омні». Стиль авто­ра — інтрига з перших слів, яскравий розважаль­ний сюжет, дивовижний гумор, унікальні доброта й людяність і завжди — несподівана кінцівка

Дайте відповідь на питання:


-         Літературу якої країни представляє Роберт Шеклі?
-         Що вам найбільше запам’яталося з його біографії?
-         Що найбільше вразило?





















Перегляньте буктрейлер за оповіданням Р.Шеклі « Запах думки»




16 квітня 2020р.



 


13 квітня 2020 р.

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012).«Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».


09 квітня 2020 р.
Контрольна робота з теми "Поетичне бачення світу"


06 квітня 2020 р.


02 квітня 2020 р.



30 березня 2020 р.

19 березня 2020 р.





16 березня 2020  р.

4 комментария:

  1. як і де розгадувати кроссворд?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Добрий день! Відповіді на запитання до кросворду можна записувати у робочий зошит.

      Удалить
  2. Доброго вечора,Тетяна Петрівна!
    Скажіть, будь ласка, а домашні завдання Вам потрібно відсилати на вайбер?
    Наперед вдячний за відповідь.
    З повагою, Андрій Ящук.

    ОтветитьУдалить
  3. Я не міг би закрити свій перший дім без містера Педро! Педро та його команда зробили все для мене в цій транзакції. Він легко впорався з моїм дуже стислим часом роботи і завжди був доступний для мене, коли я мав запитання (а у мене їх було багато), навіть коли він був далеко від офісу, що я дуже ціную! Він і його команда впоралися з багатьма сварками в останню хвилину з продавцем і невтомно працювали, щоб переконатися, що я можу закритися до закінчення терміну дії договору оренди (і моєї допомоги на перший внесок). Пан Педро — надзвичайно обізнаний кредитний спеціаліст, ввічливий і терплячий. Я переглянув кілька пропозицій щодо нерухомості перед моєю остаточною покупкою, і Педро був поруч, щоб допомогти з кожною з них, часто координуючи з моїм агентом за лаштунками. Я відчував підтримку протягом усього процесу. Завдяки Педро та невтомним зусиллям його команди я тепер гордий власник будинку! Я б закликав вас розглянути Педро та його кредитну компанію для будь-якого виду позики.

    # Автокредит

    # Житловий кредит

    # Бізнес позика

    # Особистий кредит



    Пропозиція позики пана Педро

    Електронна пошта- pedroloanss@gmail.com.

    Повідомлення WhatsApp: +1 863 231 0632

    ОтветитьУдалить