Дистанційне навчання

5 клас

27 травня 2020р

Презентація творів зарубіжної літератури, які будуть вивчатися в 6 класі  (ІІ семестр).


 

Оповідання «Хамелеон».

                               "Товстий і тонкий"

Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя».

В. Г. Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант».

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012).«Усмішка».

Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думки».

 

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо».

 Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки»



Шмітт Е.Е. «Оскар і Рожева пані»


 

 

22 травня 2020р

Презентація творів зарубіжної літератури, які будуть вивчатися в 6 класі  (І семестр).

 

 

Грецькі міфи.

 Міф про Прометея.

Міфи про Геракла.

«Деметра і Персефона».

«Дедал і Ікар».

 

 

Індійські міфи. 

Творення.

 Про створення ночі. 

Про потоп.

 Про золоті часи.

 


 

Єгипетські міфи. 

Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

 

 

 

Мудрість байки

 

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». 

Іван Крилов «Квартет»,  «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня».

 

 

 

 

   

Пригоди і фантастика

 


Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній капітан»

Дуже популярний роман «П'ятнадцятирічний капітан» — ці­кава й повчальна книга. Юнак, що не має великого досвіду, повинен стати капітаном і з гідністю виходить переможцем з усіх складних і небезпечних ситуацій, у які потрапляє він та екіпаж судна «Пілігрім».








Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі».

На Вас чекає незвичайна подорож. Вона
станеться у Святвечір -= тієї найдивнішої ночі, єдиної на рік, коли
здійснюються всі мрії і бажання, стають реальними найфантастичніші
речі. Ви будете мандрувати разом із головним
героєм Скруджем та незвичними його супутниками в чарівний вечір –
Духами Минулого , Теперішнього та Майбутнього Різдва.



М.Гоголь.  "Ніч перед Різдвом"

Читаючи цю повість, ви доторкнетесь до подій загадкових, фантастичних і романтичних... Однією із сюжетних ліній повісті є кохання Оксани і Вакули. Знайшло все ж таки відгук у серці гордовитої красуні безнадійне, невзаємне почуття коваля . Чимало різних подій сталося перед цим протягом однієї ночі. Адже ця ніч була Різдвяна.

 

15 травня 2020р. 

Підсумкова робота із зарубіжної літератури 

час проведення 11-00  - 12-00

пройти тести за посиланням 

  Тести можна виконати тільки ОДИН раз.

12 травня 2020р.

УВАГА!!!

Любі діти,ви гарно попрацювали, тепер як підсумок треба виконати контрольну роботу із зарубіжної літератури 15 травня з 11-00 до 12-00 за посиланням, яке ви отримаєте перед початком роботи.

  Контрольні тести за творами Е.Портер "Полліанна", Р.Дала "Чарлі і шоколадна фабрика", Туве Янсон "Комета прилітає"


8 травня 2020р.
Пауль Маар  "Машина для здійснення бажань,
або Суботик  повертається в суботу".
Яскравість художнього світу твору.
Головне покликання письменника – 
нести людям правду,
 навчати та виховувати їх.

 Г. Ліхтенберг
Творчість Пауля Маара відзначена багатьма нагородами, в тому числі Німецькою літературною премією (за «Суботика в небезпеці»), Австрійською державною премією, премією братів Грімм, премією Фрідріха Рюкерта, а також найпрестижнішою в німецькій літературі для юних – Почесною премією за весь творчий доробок автора.                                          Вперше українською мовою перекладена повість «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». В ній розповідається про Суботика – загадкову чарівну істоту з поросячим носом і все в цяточки – який ні з того ні з сього з’явився в домі конторського службовця.  

Словникова робота

Фантастика ( гр. phantastike – мистецтво уяви) – різновид художньої літератури, в якому авторська вигадка від зображення надзвичайних, нереальних явищ поширюється на створення особливого, вигаданого «чудового світу», що є творчою уявою письменника.

Фентезі – різновид фантастичної літератури, де містика і чаклунство сприймаються як реальність.

Суботик виділяється нахабним характером, проте вміє виконувати будь-які бажання – якщо сам того захоче. Суботик повертається в суботу». Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки і фантазії вчить нас розвивати творчу уяву, виховувати у собі здатність радіти дитинству і життю. Отже, дитяча книга – один із засобів виховання, її місія передати не лише знання, а й емоційний заряд любові, який необхідний кожному у будь-якому віці.  Важливе місце у  займає дитяча література, особливо в умовах комп’ютеризації. Вона поєднує у собі безпосередньо щирий погляд дитини і життєвий досвід дорослого. Тому варто більше уваги приділяти читанню книжок, адже саме в них можна знайти правильні відповіді на ті питання,які хвилюють дітей.Як у морських глибинах народжуються надзвичайної краси перлини,так у глибинах книги народжуються добрі поради.Тільки вмілий ловець може дістати з глибин морських перлину,а зрозуміти повчальний сенс книги спроможний лише підготовлений читач.Читати – потрібно вміти.
Завдання 1.Розгадати кросворд, у виділеній колонці прочитаєте ім’я головного героя.


1









2







3









4








5










6





7







  1. Сині цятки на обличчі головного героя, які виконують усі бажання;
  2. Дерево, яке виросло на кухні пані Моркван;
  3. Друге ім’я головного героя;
  4. Господиня будинку, де мешкали герої;
  5. Друг батька;
  6. Колір волосся головного героя;
  7. Ім’я батька головного героя.


5 травня 2020р.

Пауль Маар « Машина для здійснення бажань ,
або Суботик повертається у суботу»

Пауль Маар народився 13 грудня 1937 року в м. Швайнфурті, в Німеччині.
Після ранньої смерті матері жив у діда в невеликому містечку
Терес на півночі Баварії.
Навчався в Швайнфуртській гімназії, після її закінчення
навчався в Академії мистецтв у Штутгарті.
Протягом десяти років працював вчителем малювання.
Пауль Маар один із найпопулярніших і найбагатогранніших
німецьких дитячих і молодіжних авторів.
Він пише романи й вірші, п’єси для дітей і сценарії для дитячих програм на
телебаченні, ілюструє та перекладає. 
Саме він вигадав потішного Суботика, про якого згодом створено
захоплюючий фільм.
Його твори завоювали численні нагороди і перекладені багатьма мовами:
англійською,
китайською, датською, французькою, фінською, грецькою, італійською, японською,
голландською, норвезькою, польською, російською, іспанською та українською.
Сьогодні він є письменником і ілюстратором в Бамберзі. 
Творчість Пауля Маара відзначена багатьма нагородами, в тому числі Німецькою
літературною премією (за «Суботика в небезпеці»),


Австрійською державною премією,
премією братів Грімм, премією Фрідріха Рюкерта,
а також найпрестижнішою в
німецькій літературі для юних – Почесною премією
за весь творчий доробок автора.
Вперше українською мовою перекладена повість
«Машина для здійснення бажань,
або Суботик повертається в суботу». В ній розповідається про
Суботика – загадкову
чарівну істоту з поросячим носом і все в цяточки – який ні з
того ні з сього появився
в домі конторського службовця. Суботик виділяється нахабним

характером, проте вміє виконувати будь-які бажання – якщо сам того захоче.


1)опрацювати біографію письменника;
2)прочитати повість «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»;
3)Творче завдання:
Скласти сенкан про Суботика.


Сенкан. Складання вільного вірша із п’яти рядків, що синтезує інформацію,
коротко описує тему.
Сенкан складається за такими правилами:
1.Перший рядок має містити слово, яке позначає тему ( зазвичай, іменник).
2. Другий рядок є описом теми, який складається із двох слів ( прикметник).
3.Третій рядок виражає дію, пов’язану із темою, і складається із трьох слів.
4.Четвертий рядок є фразою, що складається з чотирьох слів і виражає ставлення до теми.
5.Останній рядок складається з одного слова – синоніма, який передає сутність теми.


Сенкан не обов’язково повинен мати ритм та риму, це вільний вірш.
Складати сенкан можна, дотримуючись такої формули:
-         тема (зазвичай, іменник);
-         опис ( два прикметника);
-         дія ( три дієслова);
-         ставлення (фраза – чотири слова);
-         перефразування сутності ( одне слово).


Полліанна.
Життєрадісна, вродлива.
Виборює,зцілює,мріє.
Промінчик добра та щирості.

Сонце.





30 квітня 2020

Розгадати кросворд.








28 квітня 2020р.






24квітня 2020р.
                  Туве Маріка Янсон (1914-2001) – фінська письменниця, художник-
                     ілюстратор, автор повістей-казок про мумі-тролів.



   Творчість сучасної фінської письменниці Туве Янсон і шалена популярність її творів про мумі-тролів припадає на другу половину ХХст.
 Літературні твори, що написані в наш час називають  «сучасними».


Про класичну та сучасну літератури. Робота з таблицею.

Класична література
Сучасна література
- твори перевірені століттями;
- твори написані в останні десятиліття і по сьогодні;
- визнані в різних країнах;
- сповнені проблем, які хвилюють людство сьогодні;
- порушуються питання актуальні за будь-яких часів;
 Т.Янсон, Р.Дал, А.Лінгрен
- образи мають загальнолюдське значення;

- важливість тем і ідей;

- висока художня вартість, зразковість;

- літературні твори стали надбанням світової літератури;

    Й.Гете, Г.Гейне, В.Гюго, Х.Андерсен, О.Пушкін, Ф.Достоєвський, Р.Кіплінг та ін.



-         Як ви гадаєте, чи можуть твори сучасної літератури стати класичними?


      Серед сучасних творів є чимало справді хороших, високохудожніх творів, сповнених проблем, які хвилюють людство  сьогодні. Може з часом вони і стануть зразком класичної літератури. Література сьогодення  допомагає нам осмислити себе і світ навколо, досягти порзуміння, визначити, що головне в житті людини. Серед таких творів значне місце займають казкові історії про мумі-тролів Туве Янсон. Тож,  хто вона – ця жінка, що вразила світ своїми історіями про Мумі-долину і її мешканців.
 Завдання:
1. Ознайомтесь із сторінками життя та творчості  Туве Янсон (стор.243-245 підручника Зарубіжна література 5 клас)
2. Прочитайте уривки повісті-казки Туве Янсон "Комета прилітає" ( (стор. 246-250)
3. Кого з персонажів ви впізнали на малюнках Туве Янсон? Охарактеризуйте їх. Які епізоди зображені на малюнках? стор.250 підручника "Зарубіжна література" 5 клас.





ТЕМА. Льюїс Керролл (1832-1898) "Аліса в Країні Див". Творча історія книги. 

Анкета письменника
Ім'я. Чарльз Лутвідж Доджсон (1832-1898) – відомий англійський письменник, математик, священик
Псевдонім - Льюїс Керролл.
Країна: Великобританія.
Місце народження:  селище Дерсбері у графстві Чешир.
Родина: батько - священик Чарльз Доджсон, мати - Френсіс Джейн Лутвідж. Був найстаршим серед 11 дітей у родині (мав трьох братів та сімох сестер)
Освіта: закінчив Оксфордський університет.
Професія: викладач математики та логіки.
Місце роботи й посада: впродовж 47 років викладав математику та логіку в коледжі Оксфордського університету.
Інтереси та захоплення: фотографія, логічні задачі, шахи, театр, крокет, більярд, дитячі ігри.
Найвідоміші твори: «Аліса в Країні Див», «Аліса у Задзеркаллі»; під власним ім'ям Чарльз Лутвідж Доджсон створив цілу наукову бібліотеку досліджень у сфері математики, логіки та мови.
Місце поховання: Гілфорд, Суррей, Англія.
Чарльз Лутвідж Доджсон — таке справжнє ім'я Льюїса Керролла. Майбутній письменник народився 27 січня 1832 р. в невеличкому селі Дарсбері в графстві Чешир. Він був найстаршим сином скромного священика Чарльза Доджсона та Френсіс Джейн Лутвідж. Мати - Френсіс Джейн Лутвідж.  При хрещенні, як нерідко траплялося в ті часи, йому дали два імені: перше — на честь батька, друге, Лутвідж, — на честь матері. Він виховувався у великій родині: семеро сестер і троє братів. Діти отримали домашнє виховання, батько навчав їх закону Божого, різних мов та основ природничих наук.
Батько не стримував у дітях прагнення до найрізноманітніших ігор і веселих витівок, а всіляко їм сприяв. Найбільшим вигадником тут незмінно був Чарльз. Із допомогою сільського столяра хлопець змайстрував  театр маріонеток; він писав для нього п'єси, які сам і розігрував. Нерідко, перевдягнувшись факіром, він показував схвильованій аудиторії дивовижні фокуси. Для своїх молодших братів і сестер Чарльз видавав рукописні журнали, у яких усе — «романи», цікаві замітки з «природничої історії», вірші та «хроніки» — вигадував сам. Він не лише переписував їх дрібним виразним почерком, а й ілюстрував власними малюнками, оформлював і оправляв.
Коли Чарльзові виповнилося дванадцять років, його віддали в школу — спершу річмондську, а потім у знаменитий привілейований навчальний заклад закритого типу Регбі, який викликав у нього різку неприязнь. «Не можу сказати, ніби шкільні роки залишили в мене приємні спомини, — писав він через багато років. — Ні за які блага не погодився б я знову пережити ці три роки».
Навчався Чарльз легко. Особливий інтерес він виявив до математики та класичних мов.
Коли юний Доджсон почав писати гумористичні вірші, він узяв собі псевдонім із двох імен «Чарльз Лутвідж». Спочатку він переклав їх на латинську мову, що дало «Каролюс Людовікус». Потім він поміняв їх місцями і переклав знову на англійський манер. Вийшло «Льюїс Керролл».
Життя Керролла пов'язане з Оксфордським університетом. Він закінчив коледж Христової церкви (Крайст Черч Коледж), один із найстаріших в Оксфорді, з відзнакою за двома факультетами: математики та класичних мов — випадок рідкісний навіть на ті часи.
Замолоду Доджсон мріяв стати художником. Він багато малював олівцем або вуглем, ілюструючи власні юнацькі спроби. Навіть відіслав серію своїх малюнків у «Гумористичний додаток» до «Таймс». Редакція їх відхилила. Тоді Доджсон взявся за фотографію і досяг тут дивовижних висот. На думку фахівців, Керролл був одним із найкращих фотографів XIX століття.
Керролл пристрасно любив театр. Читаючи його щоденник, до якого він занотовував найнезначніші події дня, бачимо, яке місце посідала в його житті не лише висока трагедія, Шекспір, а й музичні комедії та пантоміма. Згодом, уже будучи відомим автором, він особисто спостерігав за постановкою своїх казок на сцені виявляючи витончене розуміння театру і законів сцени.
У 1861 р. прийняв сан диякона. Але доктор Доджсон присвятив себе математиці. Його перу належать ґрунтовні праці з математики, особливої віртуозності він досяг у складанні та розв'язуванні складних логічних задач.
Доктор Доджсон писав багато листів. На відміну від своїх сучасників, які не бажали наслідувати «добру» епістолярну традицію XVII— XVIII ст., він не лише писав листи, а й завів спеціальний журнал, у якому зазначав усі відіслані й отримані ним листи, розробивши складну систему прямих і зворотних посилань. За тридцять сім років Керролл відіслав 98721 лист.
Керролл страждав від безсоння. Ночами, лежачи без сну в ліжку, він, аби відволіктися від сумних думок, придумував «Опівнічні задачі» — алгебраїчні та геометричні головоломки — і розв'язував їх у темряві. Пізніше Керролл опублікував ці головоломки під назвою «Опівнічні задачі, придумані безсонними ночами», змінивши в другому виданні «безсонні ночі» на «безсонні години».
Доктор Доджсон вів самотній і суворо впорядкований спосіб життя. Лекції, математичні заняття, які переривалися скромним ленчем, знову заняття, далекі прогулянки (уже в літньому віці по 17—18 миль на день), увечері обід за «високим» викладацьким столом у коледжі й знову заняття. Усе життя він страждав від заїкання і нерішучості, знайомств уникав, лекції читав рівним механічним голосом. В університеті його вважали педантом і диваком, черствим, навіть трохи зарозумілим чоловіком, бо він ніколи не виказував своїх емоцій, тобто не сердився, не сміявся, а завжди був урівноважений як із колегами-викладачами, так і зі студентами.
Та поза межами роботи він завжди був душею компанії, умів приваблювати до себе людей, особливо – дітей. У спілкуванні з дітьми він разюче змінювався, розповідав їм безліч вигаданих історій, які супроводжував дотепними малюнками
Проте понад усе Доджсон любив дітей. Він ставав надзвичайно веселим і цікавим співбесідником, варто було йому лише з'явитися в товаристві дітей. «Не розумію, як можна не любити дітей, — писав він в одному зі своїх листів, — вони становлять три чверті мого життя». Він здійснював із ними тривалі прогулянки, водив їх у театр, запрошував у гості, розважав спеціально вигаданими для них оповідками, які супроводжувалися швидкими виразними замальовками за ходом розповіді. Спілкування з дітьми, гра незмінно слугували поштовхом до творчості для Керролла. Його найкращі твори — казки про Алісу, вірші — виникли як імпровізація, хоча згодом значно доопрацьовувалися.
Подорожі. Доджсон лише раз виїздив за межі Англії. Відвідавши дорогою Кале, Брюссель, Кенінсберг, він провів у Росії місяць і повернувся в Англію через Вільно, Варшаву, Париж. У Росії Доджсон побував у Петербурзі, Москві, відвідав ярмарок у Нижньому Новгороді. Більше Керролл не виїздив за межі Англії, інколи він бував у Лондоні.
Помер він 14 січня 1898 р. в Гілфорді, де жили його сестри. На кладовищі над його могилою стоїть звичайний білий хрест.
На батьківщині Льюїса Керролла стоїть йому пам'ятник — сам письменник в оточенні героїв своїх творів.
Цікаво знати
• Льюїс Керролл написав 255 творів. Казка серед них одна. Інші книги – з математики і логіки. Особливо багато уваги письменник приділив складанню ігор, розв'язанню логічних задач.
• Майже 40 років читав студентам лекції з математики.
• Знаходив час для своїх захоплень. А було їх у нього дуже багато: анатомія, фізіологія, малювання, шахи, більярд, крокет, жонглювання, вигадування фокусів і головоломок, театр, спорт.
• Написав 13 томів щоденників і 98 921 лист (рахувати він їх почав з 29 років). Керролл не лише сам писав листи, а й інших учив, як це робити. З цією метою він навіть створив спеціальну брошуру: «Вісім-дев'ять мудрих слів про те, як писати листи».
• Серед його листів дуже багато адресовано дітям. Яких тільки листів він не писав їм: листи-бурчуни, листи-дражнилки, листи-страшилки, листи-казки...

ЗАВДАННЯ: 1) опрацювати інформацію письмово;
                        2) записати анкету письменника;

Джерело: Інтернет



ТЕМА. Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див»

Творча історія написання казки.
 Книга Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» виникла під впливом реальних подій та реальних людей. До задуму написати «Алісу в Країні Див» автора підштовхнув випадок на прогулянці. 4 липня 1862 р. професор Доджсон вирушив кататися човном у товаристві дочок декана свого коледжу. Серед трьох дівчат була десятирічна Аліса. Вона звернулася до професора з проханням розповісти казку. І Доджсон тут-таки вигадав історію про те, як сама Аліса нібито потрапила до підземної країни, де з нею трапилося чимало незвичайного. Повернувшись додому, Доджсон занотував у блокноті основний сюжет казки. А вже за три роки видав її під назвою «Аліса в Країні Див», підписавши псевдонімом Льюїс Керролл. Перша рукописна книжка, подарована Кєрроллом Алісі Ліддел мала назву «Пригоди Аліси під землею». Автор наклеїв на обкладинку світлину семирічної Аліси Лідделл, підкреслиючи вік своєї літературної героїні. У казці Алісі 7 років.

Через 6 років Керролл написав продовження пригод головної героїні цього твору - «Аліса в Задзеркаллі», де юна героїня перетворилася на справжню королеву. Себе письменник зобразив у вигляді Білого Лицаря, який розповідає Алісі про неймовірні винаходи. А на прощання просить озирнутися й помахати йому.

        Словникова робота
Фантастика ( з грецьк. здатність уявляти):- те, чого не існує в реальності;
 -         світ уявлень і образів митця, який базується на основі засвоєних раніше фактів із реального життя;
 -         різновид художньої літератури, заснований на вигадці, творчій уяві, фантазії; до цього різновиду можуть належати будь-які жанри – оповідання, казка, повість, роман тощо.


Завдання на 17.03.2020




1) письмово-словникова робота;
2) творче завдання- розмалюй та виконай завдання
(якщо нема можливості роздрукувати та розмалювати, письмово дати відповідь на питання)
2)  
Джерело. Інтернет
  3) Розгадайте хмарку і запишіть цитату з тексту повісті-казки "Аліса в Країні Див"



4) усно за картинкою розкажи про кожен епізод;

5) відскануй, склади пазли;
Джерело.Інтернет.

"Аліса в Країні Див"  тести
"Аліса в Країні Див" тестування
Джерело.Інтернет.

30 березня 2020 р. 

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші   М. І. Цвєтаєвої.


Завдання до опрацювання теми: 

1)    Познайомитися з біографією М. Цвєтаєвої, історією створення вірша "Книги в червоній палітурці" - стор.232-233 підручника;

2)    Виразно читати вірш "Книги в червоній палітурці"

3)    Робота з текстом вірша  (письмово) стор.236

 
Книги-морська глибина.
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хто труду мав досить,
Дивні перли виносить.
                     Іван Франко


 
Цвєтаєва — це справжня окраса російської поезії «срібної доби», її творчість, як і творчість А. Ахматової, є найвищим злетом російської «жіночої» поезії. Багато в чому схожими є й їхні життєві долі, сповнені важких випробовувань і трагічних втрат. Н. Мандельштам у своїх спогадах «Друга книга» писала: «Я не знаю долі страхітливішої, ніж у Марини Цвєтаєвої». І це справді так.     
               





Цвєтаєва народилася в сім'ї професора Івана Цвєтаєва, засновника Московського музею образотворчих мистецтв, сина бідного сільського священика з с. Талиці Володимирської губернії, котрий, як він сам згадував, до 12 років навіть не мав чобіт. Мати — з польсько-німецької сім'ї, музикант, учениця Рубінштейна. 
Коли Марині виповнилося десять років, затишне сімейне життя перервалося хворобою матері — сухотами. 
Необхідно було лікуватися, і родина виїхала за кордон — в Італію, Швейцарію, Німеччину. У католицьких пансіонах Лозанни і Фрайбурга Марина отримала початкову освіту. Наступний рік родина прожила у Криму, де майбутня поетеса відвідувала Ялтинську гімназію і пережила бурхливе захоплення революційною романтикою. У 1906 р. Цвєтаєви повернулися у Тарус, де невдовзі померла мати Цвєтаєвої. Того ж року вона вступила в інтернат при московській приватній гімназії. У 1908 р. Ц. самостійно здійснила поїздку у Париж, де в Сорбонні слухала скорочений курс історії старофранцузької літератури. У 6 років Марина почала писати вірші, не лише російською, а й французькою та німецькою.
1910 року світ побачила перша книга «Вечірній альбом»
1912 — вийшла її друга збірка — «Чарівний ліхтар».
 

1911 — зустрілася зі своїм майбутнім чоловіком Сергієм Ефроном; у січні 1912 вийшла заміж. Того ж року у них народилася донька Аріадна (Аля).
1913 — вийшла третя її збірка — «З двох книг».
Зовут ее Ася… Ася Цветаева
Взгляните внимательно и если возможно – нежнее,
И если возможно – подольше с нее не сводите очей.
Она перед вами – дитя с ожерельем на шее
И локонами до плечей.
В ней – все, что вы любите, все, что, летя вокруг света,
Вы уже не догоните – как поезда ни быстры.
Во мне говорит не влюбленность поэта
И не гордость сестры.
Зовут ее Ася: но лучшее имя ей – пламя,
Которого не было, нет и не будет вовеки ни в ком.
И помните лишь, что она не навек перед вами,
Что все мы умрем…
Цей вірш  Марина Цвєтаєва написала в 1913 році своїй молодшій сестричці Анастасії.
Історія написання вірша

 У 18 років Цвєтаєва видала свою першу збірку (1910), до якої включено вірші, написані в 1907–1910 рр.  До неї увійшла поезія  “Книги в червоній палітурці”. Твір "Книги и червоній палітурці" увійшов до розділу "Дитинство" Молода авторка відчувала, що її дитинство відходить у минуле, попереду на неї чекало велике доросле життя. Але у подальшу путь вона взяла із собою незабутні враження і спогади про твори мистецтва (музики й літератури), яка полюбила з дитинства. В уяві героїні вірша тісно переплелися реальні події дитинства, образ мами і літературні події та персонажі, які для Марини Цвєтаєвої зажди були живими


 Словникова  робота
Лірика – один із основних родів, який відображає життя за допомогою зображення окремих думок, почуттів і переживань людини, викликаних  тими чи іншими обставинами ( життя, подане в переживаннях); особливий рід літературно-художніх творів.
Ліричний герой – це образ, що виникає в уяві читача під враженням висловлених у творі почуттів, переживань, роздумів.
Гріг – композитор, періоду романтизму.
Шуман– німецький композитор.
Кюї– російський композитор.
Діоген, шо живе в бочці – давньогрецький філософ, 460 рік до н. е.
Тронний зал − зал, у якому проходили коронації монархів і офіційні прийоми.
Асоціація – союз, спілка, товариство; поняття, що виникає при згадуванні іншого.

Джерело. Інтернет.    
02 квітня 2020 р.

Контрольна робота з теми «Сила творчої уяви».


   Завдання 1 – 6 мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і запишіть її в зошит.
1.      Л.Керролла називають в Англії письменником
А) найкумеднішим; б) найзагадковішим; в) найцікавішим; г) найуспішнішим
2. Справжнє ім’я Л.Керролла
А) Чарльз Лутвідж Лідделл; б) Чарльз Лутвідж Доджон;
В) Чарльз Лутвідж Черч;       г) Чарльз Лутвідж Чешир
3. Марина Цвєтаєва – відома письменниця з
А) Франції; б) Польщі; в) Німеччини; г) Росії
4. Батько М.Цвєтаєвої був засновником і першим директором
А) Музею мистецтв; б)Театру опери  і балету;
В) Галереї мистецтв; г) Публічної бібліотеки
5. Книга Л.Керролла «Аліса у Країні Див» за жанром
А) повість; б) казка; в) п’єса; г) повість-казка
6. Кого наздоганяє Аліса під час своїх пригод?
А) Мишу; б) Ящура Крутихвоста; в) Білого Кролика; г) Жабуна

   Завдання 7 - 9 передбачають установлення послідовності / відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит.
   7. Установіть сюжетну послідовність імен літературних героїв, які згадуються у  вірші М.Цвєтаєвої «Книги у червоній палітурці».
   А Принц
   Б Том Сойєр
   В) Злидар
   Г) Гек Фінн
8. Установіть відповідність між рисою вдачі та персонажем.
   1 моралізаторство                  А Аліса
   2 самодурство                         Б Герцогиня
   3 боягузтво                             В Королева
   4 сміливість                            Г Капелюшник
                                                    Д Шалений Заєць
9. Установіть відповідність між персонажем і висловлюванням.
   1 Король                            А «Ви ж простісінька колода карт!»
   2 Білий Кролик                 Б  «…ти не маєш ані гадки, що то за чудова річ – Рачача Кадриль»
   3 Риб’ячий Делікатес       В «А в морі черевики й чоботи мастять тріскою, щоб вони
                                                     не тряскалися!»
   4 Грифон                           Г «Це тільки дурні вигадують про твій дур!»
                                              Д «Мовчати в залі суду!»

Завдання  відкритої форми.
10. Охарактеризуйте улюблений образ з твору Л.Керролла «Аліса у Країні Див».
11.Твір-роздум (обсяг – 0.5 сторінки) на одну з тем
      Мої кольорові палітурки
      Що є цікавого в моєму дитинстві?
      В чому сила творчої уяви?

Джерело.Інтернет.


07.04.2020р.

Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика»

 

Завдання:
1) ознайомитись з біографією письменника та історією написання твору;
2) письмово створити анкету письменника.

 



Роальд Дал - письменник, блискучий новеліст і казкар, не менш талановитий авіатор часів Другої світової війни. Коли його, відомого англійського письменника, володаря численних премій та нагород, визнаного сценариста запитували, коли і як він почав писати і чим приваблює читачів його творчість, він посміхався і відповідав трохи здивовано: «Спочатку був аркуш паперу, олівець і трошки вільного часу. А чому читачам подобається?! Ну, знаєте, я пишу тільки про те, що дуже цікаво, чи про те, що може розсмішити». А на запитання «Ким ви мріяли стати у дитинстві?» - відповідав лаконічно: «Письменником - не мріяв ... »

Роальд Дал народився 13 вересня 1916 року в місті Лландаффі, у Південному Уельсі ( Велика Британія)  у норвезькій сім’ї.  Батьки назвали хлопчика на честь норвезького мандрівника Роальда Амундсена., котрий здійснив подорожі  на Південний і Північний полюси.  Батькам хотілося, щоб їхній син також відкрив невідоме, і вони не помилилися. Роальд Дал відкрив нові шляхи в галузі художньої літератури, вважається одним із визначних митців  сучасності.

Літературне кредо письменника : «Я пишу тільки про те, що захвачує дух чи смішить. Діти знають, що  я  на їхньому боці»  (  Роальд Дал)

Сім'я Далів переїхала з Норвегії 1880 року, після чого оселилася у Кардіффі. Хоча родина переїхала в Англію задовго до народження Роальда, проте в ній спілкувалися норвезькою мовою, читали книги норвезьких авторів, дотримувалися національних звичаїв. Вони були щасливою повною сім'єю, аж до 1920 року. Роальду виповнилося чотири роки, коли не стало його семирічної сестри Астрі, а за потім і батька. Мати Роальда вирішила не повертатися у Норвегію до родичів, залишитись в Англії - чоловік завжди бажав, щоб діти отримали класичну британську освіту.

Маленький Роальд не поділяв батькового захоплення англійською системою освіти та вже в перші роки навчання змінив кілька шкіл. Однією з них був пансіонат Святого Петра для хлопчиків, під час навчання у якому Роальд був доволі далеко від своїх рідних і, щоб не померти від нудьги й туги, щодня писав мамі довгі листи. Його любили однокласники, вчителі були ним задоволені, частенько називали гордістю школи: Дал був міцним і високим хлопцем (його зріст був 1,98 м), чудовим атлетом, капітаном футбольної команди,

захоплювався фотографією, устигав і вчитися, і працювати на шоколадній фабриці, що й послужило йому матеріалом для написання повісті «Чарлі й шоколадна фабрика». Але школу Роальд не любив. Утім, середню освіту Дал все ж таки отримав у школі «Рептоне» в містечку Дербішир.

Завершивши навчання у школі, Роальд вирішив не вступати до університету. Натомість 1934 року він пішов працювати в компанію Shell і у 20 років поїхав у Танзанію. Там, в Африці, він дізнається про початок Другої світової війни та, не розмірковуючи, ухвалює рішення вступити до Королівських військово-повітряних

військ. Навчальний корпус розташувався в Кенії, а техніку польотів новачки відшліфовували в Іраку, неподалік від Багдада. Під час одного з польотів над пустелею пілот-офіцер Дал мало не загинув. У госпіталі в Олександрії лікар запевняв Роальда, що літати він вже ніколи не зможе. Однак п'ять місяців потому, у лютому

1941 року, Дал зробив справжній бойовий виліт.

Почав писати Роальд 1942-го. У першому творі, «Шматок торта», йшлося саме про аварію в Єгипті, проте видавець наполіг на зміні назви, і повість вийшла друком під назвою «Падіння в Лівії ». «Мені заплатили 900 доларів і дали перепустку в літературу»,- жартував Дал.

Письменник створив 17 книг для дітей.  Писав  автор книги  в першу чергу для своїх дітей. Він говорив: «Якби я не мав власних дітей, я б ніколи не писав дитячих книжок»

Він був одружений з Патрісією Ніл.  Патрісія Ніл    була відомою голлівудською акторкою і здобула «Оскара» за головну роль у фільмі «Джерело».  У них  було п’ятеро дітей ( одна донька померла у віці семи років).

  Як батько великого сімейства, Роальд багато писав для дітей. Вечорами, перед сном, він завжди приходив до своїх  дітей та розповідав їм вигадані і написані ним історії та казки. За свої прекрасні містичні оповідання він був відмічений, як кращий автор містичного жанру 1980 року.

У США Роальд познайомився з Уолтом Діснеєм і показав йому свою  першу книгу «Гремліни». Ця історія дуже сподобалась великому Діснею, він навіть хотів знімати фільм.

Повісті  для  дітей: «Гремліни» ( 1943),  «Джеймс і гігантський персик» ( 1962), «Чарлі і шоколадна фабрика» ( 1964),  «Чудесний містер Фокс» ( 1970), «Величезний крокодил» ( 1978), «Матильда» ( 1988 )

Правду кажучи, Дал написав свою першу дитячу історію («Джеймс і гігантський персик», 1966) для власних малюків і не збирався її публікувати. Однак родина письменника вмовила його змінити своє рішення, і світова громадськість щиро їм удячна за це. 




   
2) Історія написання «Чарлі і шоколадна фабрика»
Одна з найвідоміших книг письменника – повість «Чарлі і шоколадна фабрика».  Робота над книгою велася в1961-1962 рр..  Це був нелегкий період у житті письменника (тяжко захворів син, а через рік помирає донька). Щоб підтримати своїх дітей (всього їх було п'ятеро) Даль став придумувати для них казки. «Звичайно, я розповідав їм різні історії щовечора - згадує письменник. - Деякі з них були жахливі. Але раз чи два діти говорили: «А можна дізнатися продовження історії, яку ти розповідав останній раз?» Так я почав писати «Джеймса». Це так сподобалося мені, що, не зупиняючись, я перейшов прямо до «Чарлі».
За словами Дала, основою казки послужили дитячі враження автора. Під час навчання в школі-інтернаті «Рептоне» він і інші хлопчики отримували цікаві подарунки. «Час від часу кожен хлопчик нашої школи отримував просту сіру картонну коробку, - пише Даль в автобіографічній повісті «Хлопчик». - Хочете вірте, хочете ні, це був подарунок від великої шоколадної фабрики «Кедбері». «…Я не сумніваюся, що пізніше, тридцять п'ять тому, коли я роздумував над сюжетом моєї другої книги для дітей, я згадав ті маленькі картонні коробки та шоколадки-новинки всередині них і почав писати книгу під назвою «Чарлі і шоколадна фабрика».
В 1971 році на екрани вийшов фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика», знятий режисером Мелом Стюартом. Але фільм не сподобався самому автору, бо багато уваги приділялося Вонці, хоча Дал говорив, що книга про Чарлі. Вдруге книга екранізована в 2005 році режисером Тімом Бертоном, з Джонні Деппом у ролі Вонки. Крім кіноверсій існує ряд мюзиклів, інсценізацій та аудіокниг.  А також сюжети твору використовуються у мультсеріалах, іграх, атракціонах.



13 квітня 2020 р.
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору.

Виконати завдання за змістом прочитаного ( коротко письмово).





Джерело.Інтернет.

3)виконай завдання за змістом прочитаного твору

16 квітня 2020р.
Характеристика Чарлі та інших дітей, які відвідали шоколадну фабрику.




Джерело.Інтернет



21.04.2020
"Чарлі і шоколадна фабрика". Доброта і щирість головного героя.

Продовжте  історію про Чарлі. Яким, на вашу думку, він став би господарем фабрики? Що зробив би для інших?

6 комментариев:

  1. А як контрольну відправити

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Кожен учень відправляє контрольну своєму вчителеві зарубіжної літератури,координати у класного керівника.

      Удалить
    2. Этот комментарий был удален администратором блога.

      Удалить
  2. Твір про Чарлі писати у зошиті?

    ОтветитьУдалить